מבט מל"מ - גיליון 89 - יוני 2021

הניה וליקסון ז"ל בת לחיה (אטל) ומשה בובינייבסקי 1928 במרץ 17 נולדה בכ"ה באדר תרפ"ח, ב־ 2020 נפטרה בט' באייר תש"ף, בשלושה במאי הניה וליקסון, לבית בובינייבסקי, נולדה בתל־אביב. . הבן 1926 הניה, בת שישית למשפחה שעלתה ארצה מרוסיה בשנת החמישי נולד ימים ספורים לאחר עלייתם ארצה. העלייה ארצה הושגה בזכות ה"סרטיפיקטים" (אישורי העלייה לארץ־ישראל) שנשלחו על ידי דודה, אברהם בעל תשובה, שהגיע שנתיים קודם לארץ־ישראל. את שנות ילדותה הראשונות עשתה בעיר תל־אביב. תמיד הפליגה בסיפורים על העיר ועל החיים הלא כל־כך קלים שעברו על הוריה, במאמציהם לכלכל את כל בני הבית. לאחר מספר שנים בתל־אביב, החליט משה, אבי המשפחה לעבור עם משפחתו מהעיר אל הכפר. בנו את ביתם, את משקם, במושבה אבן יהודה, וראו בכך תרומה ראויה להגשמה ולפיתוחה של המדינה. גם בהיותה הבת הצעירה במשפחה, השתתפה ועזרה בכל תחומי הפעילות המשקית. הניה הייתה נערה שובבה, יפהפייה, ששבתה את לב כל רואיה. שירתה בצה"ל, אך נאלצה לסיים את גיוסה מוקדם מהצפוי, לפני מועד תום שירותה מאחר שהייתה כבר בהיריון מתקדם. כן, פעם שירתו בשירות החובה גם נשים נשואות! , ויחד עברו את המשברים 1947 הניה נישאה ליעקב וליקסון בשמונה במאי שעברה המדינה לקראת ובמהלך מלחמת השחרור ובשנים הראשונות לקוממיות. גם יעקב, בן זוגה, שירת בכוחות הביטחון לאחר שחרורו משירות במשטרה. הניה שירתה כטלפנית בשירות הביטחון הכללי. קולה האדיב והמתנגן השרה אווירה טובה בקרב סובביה ומאזיניה. פרשה לגמלאות עקב מחלתו של בעלה, אך תמיד שמרה מקום חם בלב למקום עבודתה. הייתה אישה חמה ואוהבת, אימא צעירה ברוחה ובנפשה. סבתא לתפארת וסבתא רבתא שתיזכר לטוב. להניה נולדו שני ילדים, ליאורה תבדל"א ומרדכי ז"ל. זכתה לשלושה נכדים ולארבעה נינים. .92 נפטרה בת יהי זכרה ברוך. ברוך אילני-שלינגבאום בן מרסל וחיים אילני-שלינגבאום 1948 בפברואר 11 , נולד בא' באדר א' תש"ח 2018 בספטמבר 21 , נפטר בג' בתשרי תשע”ט ברוך אילני נולד וגדל בתל־אביב. בן לאב שעלה מפולין כנער ולאם שעלתה כילדה מעיראק. , ושירת בחיל הרפואה כטכנאי 1967 לשירות החובה בצה"ל התגייס ברוך בשנת חדר ניתוח. לאחר שחרורו, החל ללמוד רפואה בטכניון והמשיך בלימודי הרפואה בסורבון בפריז. לאחר שנתיים שב לארץ, השתתף במלחמת ההתשה , סיים תואר ראשון בחוג ליחסים בין־לאומיים ולימודי 1978 ונפצע בה. בשנת המזרח־התיכון באוניברסיטה העברית, והתגייס לשירות קבע בצבא. שירת , ומילא תפקידים 1990 , עד שנת 8200 באמ"ן בתחום ה"סיגינט", ביחידה מקצועיים שבחלקם כללו גם אחריות ניהולית-פיקודית. באותה תקופה עשה קורס מג"דים. פרש מצה"ל בדרגת רב־סרן. שירת במשרד ראש הממשלה, לרבות כראש שלוחת "תבל" 2010-1990 בשנים .)2008-2005 ) ובאירופה (בשנים 2001-1999 באפריקה (בשנים ברוך שירת באגפי המודיעין, קריסטל ותבל. במסגרת זו עסק בתחום מחקר המודיעין, ה"סיגינט", הקשרים המדיניים וההדרכה. במהלך עבודתו, סיים תואר שני במִנהל ומדיניות ציבורית באוניברסיטת חיפה. ראש המוסד דאז, ציין את עבודתו של ברוך כראש שלוחת תבל, בסיכום תפקיד ) במילים אלה: "ציינתי את שירותו המצוין של ברוך בתנאים מדיניים 2002( ומבצעיים קשים במיוחד... ברוך קידם מאוד את שיתוף הפעולה בין קהילת המודיעין הישראלית למודיעין במדינה שבה שירת... והגיע להישגים יוצאי דופן... ברוך היה שותף פעיל ורב ערך, שלי אישית... הוא השיא לי תמיד עצה טובה... ושהותו במדינה שבה שירת באותה תקופה הייתה נכס למוסד בפרט ולרובד המדיני הישראלי בכלל... ברוך זכה לאמוני המלא". פרש לגמלאות בדרגה מקבילה לאלוף־משנה, ושב לעבוד במשרד 2010 ב־ כגמלאי, עד מחלתו, שממנה לא קם. במהלך עבודתו בלט ברוך הן ביכולתו ובתפקודו המקצועיים, והן באיכויותיו כאדם וכחבר לעבודה. הצטיינותו בעבודתו בצל”ש ראש המוסד, על השתתפותו "במבצע יוצא דופן 2010 זיכתהו בשנת המהווה פריצת דרך... זאת, תוך התמודדות עם סיכונים וייזום פעילויות מודיעין, שאליהן לא יועד המבצע מלכתחילה... המבצעים גילו תושייה, מקוריות, יוזמה ואומץ לב בביצוע המשימה על כל מורכבותה." מקצועיותו של ברוך יצאה נשכרת גם משליטתו בארבע שפות: עברית, ערבית, אנגלית וצרפתית. בלט בצניעותו, בחן ובנועם הליכותיו, וחרף עבודתו התובענית נגע בליבות האנשים – מפקדים ופקודים כאחד, ועל כך הם גמלו לו באהבה רבה. ברוך הותיר אחריו אישה – דינה, שלושה ילדים – איתי, גליה והדס, ארבעה נכדים ואחות – ריקי. למרות ובזכות חייו החשאיים והתקופות הארוכות שהקדיש לביטחון ישראל, שימש להם מודל לחיקוי כהורה, כלוחם וכאדם. יהי זכרו ברוך. (ירמיהו)כִּי מִדֵּי דַבְּרִי ּבֹו זָכֹר אֶזְכְּרֶּנּו עֹוד לזכרם 44 2021 , תמוז תשפ"א, יוני 89 גיליון |

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=