49 2023 , סיון תשפ"ג, יוני 94 גיליון שיגור חוליית סוכנים לזיהוי מטוס צה"ל אלי זיואל"ם (מיל') מפקד בסיס "גולן" וחקש"ב (חוקר שבויים) חטיבת "גולני" במלחמה באוקטובר 22- מייד לאחר ההכרזה על הפסקת האש בחזית הסורית, ב , התבקשה היחידה על ידי חיל האוויר – לסייע בזיהויו של מטוס 1973 מיראז' צה"לי שנפל בשטח שהיה בשליטת הסורים. זאת, במרחק כשני קילומטרים בלבד מקו כוחותינו, באזור הכפר הסורי כודנה שבמרכז חזית רמת הגולן. אנשי חיל האוויר עדכנו שככל הידוע להם – הטייס נתפס בחיים על ידי תושבי האזור וככל הנראה הוצא על ידם להורג. מאחר שלא יכלו לזהות את המטוס הספציפי שהופל באזור זה, לא יכלו לקבוע את זהות הטייס שנפל. הם גם העלו חשש שהסורים הניחו מארב ליד שרידי המטוס כדי לפגוע במי שירצה להגיע אליו, וייתכן שאף מיקשו את השטח. אנשי חיל האוויר הבהירו שהם יוכלו לזהות במדויק את המטוס באמצעות מספר כלשהו המופיע על אחד מחלקיו: מושב הטייס, חלקי המנוע, רכיבים בתא הטייס וכדומה. המשימה מבחינתם ומבחינתנו הייתה לאתר ולהשיג את אחד המספרים ולהביא פיסת מתכת כלשהי משברי המטוס. לביצוע המשימה בחר בסיס "גולן" שני סוכנים ותיקים ונועזים של היחידה. שני הסוכנים הוכנו למשימה על ידי קת"ם (קצין לתפקידים מיוחדים) הבסיס, סגן (לימים סגן-אלוף) דני שניר. הם תודרכו לגבי מקום הימצאו של המטוס – מצפון למספר בתי מגורים שהיו נטושים, כנראה. הם צוידו בפנסים מתאימים לחיפוש אחר המספרים הנדרשים, וכדי להקל עליהם בניווט – הציב דני בצד שלנו של הגבול רכב עם אורות דולקים מופנים למעלה, לשמיים, בכיוון (אזימוט) שבו נמצאו שרידי המטוס. שני הסוכנים שוגרו מקו הגבול שלנו, מול הכפר כודנה, מייד עם רדת החשכה, וחזרו לאחר כארבע שעות כשבידיהם אחד מהמספרים שהוטבע על חלק מנוע, וכן חתיכת מתכת משברי המטוס. הם לא נתקלו בחיילים או אזרחים סוריים בזמן ביצוע משימתם. הנתונים שהובאו על ידם הועברו לנציגי חיל האוויר והיה די בהם כדי לקבוע את זהותם של המטוס והטייס. מיראז' ישראלי, אחד משני מטוסים שהפילו מטוסי אויב כל אחד (ויקיפדיה) 13 ומה עם העדות שלך? יש לכם זכרונות? אספתם צילומים? יש לכם תובנות? רעיונות מצוינים? שתפונו! קול קורא mlm@intelligenc.org.il סיפור אישי
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=